diskuteraargumentera.blogg.se

2013-05-20
16:22:00

Dödsstraff, bra eller dåligt?
Som rubriken lyder, är dödsstraff något bra, eller något dåligt. Enligt mig kan man se dettta på många olika sätt!
Jag kommer säga vad jag tycker,ni får gärna argumentera imot.
 
Jag står nog inte direkt på någon sida, jag kan se det från olika håll. Men om jag måste välja blir det nog för dödsstraff. 
 
För dödsstraff: Den människa som blev mördad kanske hade en familj, barn. Tänk er att barnen får reda på att deras pappa blev mördad av någon som just nu fanns i ett fängelse och har det ganska bra. Att den människan som sitter där faktiskt hade dödat ens pappa (mamma, släkting mm) 
Att hålla människor i fängelse kostar många många miljoner varje år. Miljoner som skulle kunna gå till mat för svältande. Sjukvård för barn, eller något så litet som att barnen i Afrika fick en penna. Men i stället går dem där pengarna till idioter som har mördat, misshandlat eller något annat liknande. Då tycker jag att det är bättre att dem får somna in. Dem försänar inte att leva. 
 
Som jag säger så kan man se detta på många olika sätt, jag vill gärna höra vad ni tycker! :)
 
//N
 
P.S Varannan vecka i en peiod kommer jag inte vara inne på bloggen så mycket, men jag ska försöka! <3
Taggar: Dödsstraff;

Kommentarer:
#1: Tina

Helt underbar blogg! Fortsätt så! ;)

Svar: Tack! :)
Nathalie

2013-08-16 @ 15:49:56
#2: Inez

Jag tycker du har rätt på ett sätt men eftersom vi inte vet vad som händer efter döden, kommer de till himlen, helvetet eller kanske får ett nytt liv så är man säker på att om dom sitter i fängelset så får dom deras straff. Det är ju ändå ganska instängt i ett fängelse. Men att man ska behöva lägga pengar på idioter istället för till dom som verkligen behöver är väldigt dumt, de håller jag med om med 100%.

Du har väldigt smarta funderingar, ibland är det nyttigt att diskutera och argumentera om sådant! :)

Svar: Det har du helt rätt i!Tänkte inte på det :)
Nathalie

2014-01-04 @ 21:14:08
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: