diskuteraargumentera.blogg.se

2013-05-12
18:03:00

Hen...
Hej, nu tänkte jag ta och prata lite om tjejer, killar och jämnstäldighet.
Vissa säger nu inte längre "Hon (han) var snäll" Utan "Hen var snäll"
Vilket dem säger för att dem tycker att det kan vara diskriminerande att säga hon (han) i vissa samanhang
Men enligt mig så är det bara rent skitsnack. Tjejer och killar är lika mycket värda, absolut. Men dem är olika. Så är det bara!
Ska vi börja kalla tuppar och hönor för tönpor nu eller?
 
Komentera och argumentera gärna om ni håller med eller inte om detta så hörs vi. :)
 
//N

Kommentarer:
#1: Emma

Helt rätt! Haha dog lite där, tönpor. :D

Svar: :)
Nathalie

2013-05-12 @ 18:13:47
#2: twerk it barbie

Fast om du t.ex. pratar med din bästis att du gillar någon men vill inte avslöja att du är gay och kallar personen för 'hen kollade på mig idag! OMG lixom' istället för att säga (om jag är en tjej) 'hon tittade på mig idag! omg!' och kompisen skulle bli hysterisk över att den inte berättat att man är gay. För man accepteras inte alltid som homosexuell och inte heller som en hen för de finns de som inte är tjej eller kille och nu pratar jag inte om transor utan om de som föds med något mellan hon och han som föds som en hen. Och vårt ordförråd behöver utvidgas och vi behöver utvecklas! Snart kanske det finns något som heter tönpor (fast då kommer jag oxå att asgarva).
Men jag kanske inte använder hen så mycket och homo och hen och tönpor kanske inte går att jämföra med varandra men jag tycker att hen är ett ord värt att finnas.

Svar: Håller med, det är självklart ett ord som är värt att finnas och det finns säkert folk som är tex homosexuella som har stor nytta av det ordet! Tack så jätter mycket för att du delade mig dig om vad du tycker. Det är väldigt roligt! Kram N <3
Nathalie

2014-02-14 @ 20:30:14
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: