diskuteraargumentera.blogg.se

2014-06-21
23:01:56

Vitiligo
Hej, jag har en sjukdom som heter vitiligo. Det är ställen på kroppen där man inte har några pigment så man blir därför helt vit på dem områderna. Det är absolut inget farligt och det gör inte heller ont. Det är bara där. Under vintern synts det knappt men på sommaren när man blir brun blir det mycket tydligare. Jag har detta runt mitt vänstra öga och lite prickar här och var. Nu har jag inte så mycket jämfört med andra men det kan fortfarande vara jobbigt när folk stirrar eller frågar om man sminkat sig med brunkräm och glömt en del! Oftast tänker jag inte så mycket men det kommer några perioder under sommaren då jag blir väldigt ledsen. Jag skriver detta så att andra kan få lite förståelse om sjukdomen och det skulle vara väldigt skönt om någon annan som också har vitiligo skulle kunna skriva i kommentarena om hur ni tycker att det är, det skulle vara kul att han någon att prata om det med! 😊
 
Kram N <3
Taggar: Vitiligo;

Kommentar:
#1: Charlotte

Hej jag har precis fått diagnosen vitligo. Du får gärna mejla mig om du vill prata om det. Har det spridit sig mer för dig? Jag har en stor fläck på min arm och är rädd att det ska bli värre :( kram

2015-01-09 @ 16:34:05
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: